Datorlös

Igår när jag kom hem från göteborg så hade jag massa grejor jag ville göra på datorn, såklart.
Ganska snart stort det klart att den totalstrejkade. Trodde att det var nätdelen som pajat, för när jag tog fram min gamla reservdator o koppla in nätagget på den så starta ej den heller.

Men för att va säker så for jag ner till Dialect idag o fick låna en liten apparat som testar om nätagget funkar. Enl den så var allt ok. Så datorn togs med dit o dom testade allt möjligt, så efter ett tag konstaterade vi att moderkortet måste ha pajat.
Skit oxå tyckte jag, men jag har ju min äldre reservdata, trodde jag. När jag väl skulle igång med den så var en stendöd. Efter några försök gick den igång o jag konstaterade att den gamla hårddisken var full med virus, minns inte vad den varit med om. Sen stängde jag av den o skulle starta igen, o å va den stendöd återigen. Fick igång den nån mer gång men nu är den livlös igen. Så jag har gett upp återlivningsförsöken på den.

Detta innebär att jag nu inte har någon fungerande dator, o det  går inte plocka ihop 1 fungerande av 2 trasiga, det har jag ägnat en hel del av dagen att försöka med. Så lite snopet blev det. Har carros som jag kan använda, men jag har ju alla mina program o bilder o sånt på min.

Så det är bara att ge sig iväg o handla ny, men det får nog bli en bärbar denna gång. men då är frågan, hur får jag över alla min filer från den förra SATA hårddisken till en bärbara dator? Finns det nån adapter man kan koppla mellan, typ SATA>USB?

Ge mig gärna tips på laptops, dom ska klara bildredigering, Cad/Cam o hellst lite spel oxå. O framför allt, inget jävla Windows Vista!!!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, en till hatare av Vista? Min kille har Windows 7, vet inte om det är bättre eller inte, men jag har inte upplevt samma ilska än som jag gjorde på förra som hade Vista. Har dock Vista på lilla minidatorn, men jag överlever... Hoppas det löser sig. Skulle rekommendera nån HP-dator. Upplevt att de har hållit längst iaf.

2010-03-13 @ 09:04:42
URL: http://yvlima.blogg.se/
Postat av: Peter

Lite sent svar kanske, men visst finns det adaptrar för att koppla in din ganla HD via USB till nya datorn.

2010-04-13 @ 21:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0