Fotoflygplanet

På begäran ska jag lägga opp lite bilder på flygplanet som jag använder att flygfota med.
 (Bättre sent än aldrig)



Modellen är en Graupner Elektro Kadett.
Borstlös motor: Turnigy C3548-B 900kv
Fartreglage: Turnigy 40amp
Propeller: 13x6,5"(diameter x stigning)
Kraftkälla: 3-cells lihtium polymer batteri 3000mah.
Strömförbrukning vid fullgas: 38 ampere.
Flygtid vid lugn flygning c:a 20min

Kameran jag använder i planet är en Samsung NV7 Ops. Mycket prisvärd kamera med bra bilkvalitet, zoomomfång och bilstabilisering. Det sistnämnda är mycket användbart i ett modellflygplan. Har i dagsläget tagit runt 20000 flygfoton.











Kameramodulen är av egen konstruktion.



Installerad i modellen.





Kameran på plats.




Tar gärna emot tips på platser lämpliga för flygfoton.

Kommentarer
Postat av: Anna

Så himlars fräsigt!

Kul att du hittat din egen lilla nisch när det gäller fotografering!



Hoppas ni får en skön helg!



// Kram

2010-04-16 @ 05:38:14
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0