Takskottning

Skulle bege oss till Barrstigen för lite fika med semlor på förmiddagen.



När vi kom dit såg det ut ungefär såhär.





Man hade konstaterat att skåpluckor o dörrar börja bli sneda o svåra att stänga i huset. Så det kanske börja bli dags att röja bort lite snö från taket, o framförallt nu efterssom det ska komma mer snö i helgen.
Pappa gav med sig till slut så vi bestämde att ajg skulle hjälpa till lite.



Men först blev det semlor a´la Carro.





Här har vi kommit igång.



Nån halvtimme senare såg det ut så här.





Lite vybilder bliv det med.




Vid det här laget hade pappa tröttnat o gått in, jag ver redan genomsvett så kunde lika gärna fortsätta.



Efter 1,5 timme var jag tvungen o dricka, var bökigt att ta sig ner o upp så fick skicka ett meddelande genom köksventilationen till min mor att komma ut med en flaska vatten.





efter 2 timmar var det klart.





Lite av snön som blivit nerskottad




Lite till





Äntligen fick jag äta, blev nån fisk med tillbehör.





Dom va lite bekymrade över när uteplatsen skulle gå att använda igen, men till midsommar får väl hoppas att det smält bort.

Kommentarer
Postat av: Inge-Marie

det var som 17 så mycket snö det var.Tack för hjälpen.

2010-02-20 @ 14:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0